Ce este Intrastat

Intrastat este denumirea sistemului de colectare a datelor statistice privind comerţul cu bunuri între ţările din Uniunea Europeană. În momentul în care o ţară devine membră a Uniunii Europene (UE) şi parte a Pieţei Unice, controlul vamal asupra mişcării bunurilor între această ţară şi celelalte state membre UE dispare, iar comercianţii nu mai au obligaţia completării declaraţiilor vamale pentru aceste bunuri. Pentru a înlocui această sursă de date, la nivelul UE a fost creat şi dezvoltat sistemul statistic Intrastat, pentru colectarea informaţiilor direct de la operatorii economici din ţările membre UE care realizează schimburi de bunuri cu alte state membre UE. Acest sistem statistic este operaţional de la 1 ianuarie 1993 la nivelul Uniunii Europene şi are la bază o serie de Regulamente care se aplică în toate statele membre UE. În prezent sunt în vigoare Regulamentul Consiliului nr. 638/2004 privind statisticile de comerţ între statele membre UE, modificat prin Regulamentul (CE) 222/2009 şi Regulamentul Comisiei nr. 1982/2004 de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 638/2004 (cu modificările ulterioare).
Astfel, aceste regulamente permit / ajută la:

  • cunoaşterea volumului schimburilor internaţionale ale fiecărui stat membru;
  • stau la baza calculului indicatorilor macroeconomici care evidenţiază evoluţia economică şi socială a unei ţări;
  • sunt utilizate pentru fundamentarea politicilor comunitare în diferite domenii (politici comerciale, monetare, vamale, etc) şi pentru determinarea cotei din bugetul comunitar care îi revine fiecărui Stat Membru al Uniunii Europene.

Sistemul Intrastat a devenit operaţional începând cu data de 1 ianuarie 2007, data aderării României la Uniunea Europeana. Declaraţia statistică INTRASTAT este completată de toţi operatorii economici ale căror introduceri şi/sau expedieri de bunuri din/către statele membre ale Uniunii Europene depăşesc pragurile valorice stabilite pentru anul de referinţă. Sursa: site oficial INTRASTAT Romania

Cum funcționează aplicatia e-Intrastat

Aplicația e-intrastat este special dezvoltată ca o alternativă care să vină în ajutorul agenților economici care doresc să fie eficienți și rapizi în scopul creării declarațiilor Intrastat. Pricipala funcționalitate este importul datelor din fișiere Excel și generarea declarației intrastat (format xml).
De ce să introduceți manual sute de poziții când totul poate să dureze câteva minute. Simplu. Rapid. Cloud. Totul actualizat la zi. Fără costuri ascunse.

  • Import fisier Excel.

    Aplicația este flexibilă și a fost gandită să importe fisiere excel cu structuri complezxe (ordine a coloanelor diferite). Pentru asta este nevoie să i se spună (să învețe) unde gasește informația necesară în Excel. Macheta de preluare (maparea coloanelor). Se realizează o singură dată la început, și reprezintă modul în care i se "spune" aplicației în ce coloane găsește informația necesară (spre exemplu: valoare fiscală este in coloana nr.5).

    Este recomandat ca fișierul Excel să conțină cât mai multe detalii / date, chiar dacă nu sunt obligatorii (număr factură; descriere bunuri). În cazul valorilor în RON se recomandă să se seteze și valoarea în valută - RON cu cursul de schimb 1
    În cazul în care informația nu există în fișierul Excel, vă rugăm să folosiți opțiunea - "Valori Implicite"
    Import fișier Excel - video help - detalii aici
  • Prelucrare date.

    Acesta este principalul "ecran" al aplicației. Aici sunt afișate datele importate din fișierul (fișierele) Excel.
    Principalele funcționalitați:
    • Editare / filtrare / sortare date
    • Calcul valoare statistică (procentual față de valoarea fiscală)
    • Verificarea / validarea datelor, inclusiv validarea Cod TVA (CIF / VAT) al partenerilor externi (necesar doar la livrări)
    Prelucrare date - video help - detalii aici
  • Calcul valoare statistică.

    Valoarea statistică este valoarea bunului la locul şi momentul în care acesta părăseşte (în cazul expedierilor) sau intră (în cazul introducerilor) pe teritoriul naţional al României (frontiera României).
    Mai simplu spus valoarea statistică reprezintă valoarea bunurilor la frontiera română

    • Trebuie declarată doar dacă se depășește pragul stabilit de legislație (introduceri > 10.000.000 RON / an; livrari > 20.000.000 RON / an)
    • Este direct influențată de condiția de livrare INCOTERMS și de valoarea transportului / asigurării.
    • Pentru condiții de livrare EXW; FCA, Valoarea statistică > Valoarea Fiscală
    • Pentru restul condițiilor de livrare, Valoarea statistică < Valoarea Fiscală
    • Aplicația permite calculul valorii statistice per condiție de livrare / țară; procentual față de valoarea fiscală
    Calcul Valoare Statistica - video help - detalii aici
  • Generare fișier Intrastat - XML.

    Declarația Intrastat trebuie transmisă la INS (Institutul Național de Statistică). Acest lucru se poate realiza prin 3 metode: Incărcare online (cea recomandată); Transmitere via email; Completare direct on-line pe site-ul INS
    Modul de transmitere se realizează prin trimiterea / încărcării unui fișier format XML (structura acestuia este definită de INS)

    • Aplicația e-Intrastat este compatibila 100 % cu cerințele INS
    • Înainte de generarea fișierului XML sunt verificate urmatoarele:
      • Coduri țări; condiții de livrare; mod transport
      • Valorile (fiscală; statistică; greutate netă) sa fie pozitive
      • CIF (VAT ID) - sa fie valid (verificare VIES)
    • Fisierul XML se poate descărca (download) pentru încărcare on-line pe site INS sau trimite direct via email.
    Generare fisier Intrastat (XML) - video help - detalii aici

Incoterms (conditii de livrare)

Incoterms

Condiții de livrare. Termeni INCOTERMS.

„Incoterms” reprezintă prescurtarea pentru International Commercial Terms. Publicată pentru prima dată în 1936, reprezintă de fapt un set de 11 reguli, care definesc responsabilitatea în cadrul tranzacțiilor internaționale.
Condițiile Incoterms acoperă toate activitățile, riscurile și costurile implicate în procesul de tranzacționare a bunurilor, de la vânzător la cumpărător.

Intrastat - Valoare statistică.

Valoarea statistică este valoarea bunului la locul şi momentul în care acesta părăseşte (în cazul expedierilor) sau intră pe (în cazul introducerilor) teritoriul naţional al României (frontiera României).
În afară de valoarea bunului, valoarea statistică trebuie să conţină costul transportului şi asigurării acestuia până la frontiera română (pe parcurs intern, respectiv extern).
Mai simplu spus valoarea statistică reprezintă valoarea bunurilor la frontiera română

Valoarea statistică este determinată / calculată în funcție de Valoare Fiscală la care se aduna (+) sau se scade (-) valoarea transportului în funcție de condiția de livrare (Incoterms) la frontiera română

Exemplu: Achiziție din Spania - Barcelona, destinație Romania - București, condiție de livrare: CPT Bucuresti, ceeace înseamnă că valoarea facturată (valoarea fiscală) include costul trasportului până la destinație - București Valoare facturată: 10.000 Euro
Valoare fiscală: 10.000 Euro x curs de schimb (la data recepției)
Valoare statistică: Valoare fiscală - cost de transport de la frontiera romănă până la București (transport intern)
În acest caz, probabil nu se cunoaște cât din cei 10.000 Euro reprezintă bunurile și cât transportul, în acest caz, în funcție de volum / greutate / fel bunuri se estimează costul transportului intern care trebuie scăzut din valoarea fiscală
Valoarea statistică este mai mica decât Valoarea Fiscală.

Ultimele modificări

  • 2021 - Ultima modificare se referă la schimbarea termenului de livrare DAT (Delivered at Terminal - Livrat la Terminal) în DPU (Delivered at Place Unloaded - Livrare la Locul de Descarcare).

Plan tarifar

În spatele oricarei aplicații / platforme / software stau oameni, oameni care au muncit, au despus eforturi pentru a creea software.
Aplicația e-Intrastat este dezvoltată de o companie privată, care pe langa costul dezvoltării trebuie să susțină și stocarea datelor, securitatea, actualizari, suport oferit, trebuie să platească salarii și taxe.
În acest moment nu suntem în măsură să oferim gratuit această aplicație, dar sperăm ca eficiența și productivitatea oferită de aplicație împreună cu costul flexibil sa fie în acordul d-voastra.

Nu sunteți convins, utilizați 6 luni GRATUIT versiunea Profesional !

6 Luni - Gratuit 6 luni gratuit, nici o obligație, funcționalități depline inclusiv suport.
Preț per luna
Preț anual

Basic

500 linii per lună *

Euro 150 / an


500 linii per lună per companie.
Suport email / telefonic pentru setări inițiale.
Fără valoare statistică.


Comandă

Advance

1000 linii per lună *

Euro 250 / an


1000 linii per lună per companie.
Suport email / telefonic pentru setări inițiale.
Fără valoare statistică.


Comandă

Professional

număr nelimitat de linii per lună *

Euro 380 / an


Fără limitări / per companie
Suport email / telefonic L-V
Full funcționalități


Comandă

Basic

500 linii per lună *

Euro 15 / lună


500 linii per lună per companie.
Suport email / telefonic pentru setări inițiale.
Fără valoare statistică.


Comandă

Advance

1000 linii per lună *

Euro 25 / lună


1000 linii per lună per companie.
Suport email / telefonic pentru setări inițiale.
Fără valoare statistică.


Comandă

Professional

număr nelimitat de linii per lună *

Euro 38 / lună


Fără limitări / per companie
Suport email / telefonic L-V
Full funcționalități


Comandă

*) Numărul de linii reprezintă numărul final de linii din fișierele Excel importate, cumulat achiziții si livrari per lună calendaristică. Generările multiple / declarații revizuite nu afectează acest numar.

FAQ's / Intrebari

La crearea unui cont - nou, beneficiați de 6 luni gratuite - funcționalități depline, fără nici un fel de obligație de plata.
Vă oferim posibilitatea să utilizați aplicația 6 luni gratuit - functionalități depline, fară nici un fel de restricție, la finalul perioadei d-voastră decideți dacă doriți să achizitionați un anumit pachet.

Da, siguranța si confidențialitatea datelor sunt prioritatea noastra. Folosim conexiuni certificate, datele d-voastra sunt stocate pe VPS cu backup zilnic.
La înregistrarea / crearea companiei primiți din partea noastra un ACORD DE CONFIDENȚIALITATE SI NEDIVULGARE, prin care ne asumam sa nu folosim datele d-voastra în nici scop comercial sau de alt fel. Sigura comunicare din partea noastra va fi via email / telefon pentru a vă oferi suport sau a va comunica noi functionalități ale aplicației.

NU există nici o legatură între noi (Companie Privata) și site-ul official al INS / INTRASTAT. Aplicația e-Intrastat este o alternativă comercială (speram noi mai eficientă și competitivă) la aplicația oferită gratuit de către autoritățile române.

Cine suntem ?

De peste 15 ani dezvoltăm software specializat pentru operațiuni vamale și comerț exterior. Experiența noastra în supply chain combinată cu dezvoltarea de software a dus la crearea unor aplicații dedicate și utilizate de cele mai mari companii.

SOVIA SERV SRL
Str Victor Vlad Delamarina nr.42, LUGOJ-305500, jud Timis, Romania
CIF: RO15880507
Reg Comert: J35/2598/2003
Tel: 0745.862.261
email: office@soviaserv.ro // suport@e-intrastat.ro

Lasă-ne un mesaj

Nume valid
Vă rog introduceți numele.
Email valid
Introduceți o adresă de email validă.
Trebuie să agreeati condițiile și termenii